Den oransje bufferfjæren er mye stivere enn den røde fjæren og er utviklet for tunge kaliber som .308, 6.5 CM, og .260 Rem.
Designet for å brukes med standard 7" dybde M4 forlengelsesrør og korte 2.5" buffere, inkludert ettermarkedet "tunge buffere".
Justering av overgassede karbiner i AR-10 mønster rør med 3.25" buffere eller mindre kalibre som 5.56.
Flate magasinfjærer fra Sprinco kan oppbevares på ubestemt tid med full kapasitet uten at fjærene blir slitne.
Fjærene sikrer jevn mating og passer de fleste magasinkropper og anti-tilt følgere, inkludert USGI, Magpul, Lancer, Hexmag, Orlite.
Unntak inkluderer Brownells USGI Tan følgere, ETS magasiner, og noen HK følgere.
Standard Power Bufferfjær som tilsvarer en ny Mil-Spec M4 Karbinfjær.
Pålitelige i riktig konfigurerte og vedlikeholdte 5.56 karbiner.
Ideell for skyttere som ønsker å opprettholde ytelsen til nye Mil-Spec fjærer uten hyppig utskifting.
XP 5-Coil fjæren har en høyere fjærbelastning enn OEM-fjærer, noe som eliminerer behovet for en D-Fender™ ring eller CRANE Viton O-ringer.
Forsterkede 4-Coil fjærer anbefales for bruk i 18""+BBL lengder for de som samler opp sin messing for omlading.
Dobbel fjær XP .308 ekstraktorfjærsett kan brukes med eller uten CRANE O-ringer og kan være nødvendig for bruk i DPMS G2 Bolter for fullautomatisk bruk.
Den gule fjæren er omtrent 20% lettere enn den hvite fjæren og ble valgt enstemmig etter testing med ammunisjonsprodusenter og børsemakere.
For generell pålitelighet anbefales det å utvide gassporten hvis et våpen trenger en lettere fjær.
Den gule fjæren er egnet for bruk med lavkraft SRTA treningsammunisjon eller SIMS Runder for treningsoperasjoner.
Ekstra kraftig bufferfjær designet for å løse pålitelighetsproblemer med M4 karbinfunksjon, spesielt for operasjonsutfordringer i Øst-Asia.
Den røde fjæren har omtrent 25% større designbelastning enn den hvite fjæren og brukes vanligvis i kalibre som 9mm, 6.8 SPC, 6.5 Grendel, .450 BM, .450 SOCOM, .500 Beowulf, og Colt LE6920s.
Henvis til medfølgende tuningprosedyre referansedokumenter før bruk for å sikre optimal ytelse.
Den grønne fjæren er designet for A1/A2 faststokk riflelengde mottakerforlengelser og VLTOR A5 buffer tubes.
Egnet for lettere kaliber som .223, 5.56, 6.8 SPC, 6.5 Grendel, og noen ganger tyngre kaliber som .308 og 6.5 CM.
Over gassede tyngre kalibervåpen kan bruke Røde eller Oransje karbinfjærer med standard lengde karbinbuffere og en spacer.
Sprinco sine Ejector Springs er laget av chrome silicon wirestock og behandlet for holdbarhet og ytelse.
Fjærene tåler varme opp til 750ºF uten å bli påvirket.
Ekstremt lang driftssyklus samtidig som ytelsesspesifikasjonene opprettholdes.
Den blå fjæren har en designbelastning som er omtrent 15% høyere enn den hvite fjæren.
Mike Pannone fra CTT Solutions anbefalte produksjonen av den blå fjæren for å møte høye ytelseskrav.
Den blå fjæren brukes ofte med en H2 eller ST-T2 buffer for 14.5 - 16” ML karabiner, men justeringer kan være nødvendig avhengig av gasportverdier.
Intermediate Power Bufferfjær ble til ved et uhell, men viste seg å være en verdifull løsning for visse plattformer.
Sprinco produserte et parti med hvite fjærer som lå perfekt mellom designbelastningene til de hvite og blå fjærene.
Denne fjæren er et godt valg for de som foretrekker Mil-Spec karbinfjærer, og kan forbedre ytelsen i de fleste tilfeller.
XP 5-Coil fjæren har en tyngre fjærbelastning enn OEM-fjærer, noe som eliminerer behovet for en D-Fender™ ring eller CRANE Viton O-ringer.
Forbedrede 4-Coil fjærer opprettholder en utvidet driftssyklusbelastning og anbefales for bruk i 18""+BBL lengder.
Dobbel fjær XP .308 extractor spring sett kan brukes med eller uten CRANE O-ringer og er plug & play for hele boltens levetid.
Sprinco sine utkasterfjærer er laget av krom-silisium wire og behandlet for høy ytelse og holdbarhet.
Fjærene er uaffektert av varme opp til 750ºF og har ekstrem lang levetid.
Forbedrede utkasterfjærer matcher belastningene til en ny Mil-Spec fjær.
Ekstra kraftig bufferfjær designet av Sprinco i 2006 for å løse pålitelighetsproblemer i M4-karabiner.
Den røde fjæren har omtrent 25% større designbelastning enn den hvite fjæren.
Brukes vanligvis i 9mm, 6.8 SPC, 6.5 Grendel, .450 BM, .450 SOCOM, .500 Beowulf og Colt LE6920s, men kan variere avhengig av portverdier og ammunisjon.
XP 5-Coil fjæren har en tyngre fjærbelastning enn OEM-fjærer og eliminerer behovet for D-Fender™ ring eller CRANE Viton O-ringer.
Forsterkede 4-Coil fjærer anbefales for bruk i 18""+BBL lengder og opprettholder en utvidet driftssyklusbelastning av en NY Mil-Spec fjær.
Kan brukes med eller uten CRANE O-ringer og er uaffektert av varme opp til 750°F.
Ekstra kraftig bufferspiral designet for å forbedre påliteligheten i M4 karbiner under operasjonelle utfordringer.
Rød spiral har omtrent 25% større designbelastning enn den hvite spiralen, og brukes ofte i flere kalibre som 9mm, 6.8 SPC, 6.5 Grendel, .450 BM, .450 SOCOM, .500 Beowulf og Colt LE6920s.
Henvis til tuningprosedyren i referansedokumentene før bruk for optimale anbefalinger.
Sprincos uttrekkerfjærer er laget av krom-silisiumtråd og behandlet for å tåle ekstreme driftssykluser og temperaturer opp til 750°F.
5-Coil fjæren eliminerer behovet for D-Fender™ ringer eller CRANE Viton O-ringer, men kan være for sterk for noen bolter med stramme toleranser.
4-Coil fjæren er anbefalt for 18"+ BBL rifler og er ideell for de som samler opp hylsene sine for omlading.