The EGW Evolved 1911 Sear Spring has been quietly in the works for some time. EGW is known for improving on original designs, one could even say they go through an EVOLUTION. With over 30 years experience in the 1911 market, they have finally come up with their our own fix to combat the typical issues associated with other sear springs. Sometimes 1911 frames can be a bit out of spec. One of the more common issues they have seen is the sear spring slot cut lower than it should be. This can cause the sear spring to not fully engage on the sear. Many springs currently on the market are not long enough to address this issue. EGW went back to the drawing board and made their spring over .030"" longer on the left finger to accommodate frames that encounter this issue. Above Image Details: Detail A - The left side of the spring has a relief cut to allow for the spring to move without contacting or rubbing on the frame. This ensures a smoother, crisper trigger pull. Detail B - The sear pad on the left leaf is less than 1/2 the size and weight than other sear springs, thus reducing the weight for recoil or inertia to act upon. Detail C - The center and right side leaves are 5% narrower to reduce weight and increase feel. Detail D - The disconnector pad on the center leaf is smaller than other sear springs to reduce weight, while still retaining the standard contact. Please Note - they do not glass bead or sandblast the sears after heat treat. The heat treating process leaves the springs with a spotty finish. This is not rust and does not affect performance in any way.
Mer...
EGW Evolved 1911 Sear Spring har vært under utvikling en stund i det stille. EGW er kjent for å forbedre originale design, man kan til og med si at de gjennomgår en EVOLUSJON. Med over 30 års erfaring på 1911-markedet, har de endelig kommet opp med sin egen løsning for å bekjempe de typiske problemene som er forbundet med andre sear springs. Noen ganger kan 1911-rammer være litt utenfor spesifikasjon. Et av de mer vanlige problemene de har sett er at sporet for sear spring er kuttet lavere enn det burde være. Dette kan føre til at sear spring ikke fullt ut engasjerer seg på searen. Mange fjærer som er tilgjengelige på markedet i dag er ikke lange nok til å adressere dette problemet. EGW gikk tilbake til tegnebrettet og lagde sin fjær over 0,030" lengre på venstre finger for å imøtekomme rammer som støter på dette problemet. Over bildedetaljer: Detalj A - Venstre side av fjæren har et avlastningssnitt for å tillate at fjæren beveger seg uten å komme i kontakt med eller gni mot rammen. Dette sikrer en jevnere, skarpere avtrekksfølelse. Detalj B - Sear paden på venstre blad er mindre enn halvparten av størrelsen og vekten sammenlignet med andre sear springs, noe som reduserer vekten for rekyl eller treghet å virke på. Detalj C - De sentrale og høyre sidens blader er 5% smalere for å redusere vekt og øke følelsen. Detalj D - Disconnectoren på det sentrale bladet er mindre enn andre sear springs for å redusere vekt, samtidig som den beholder standardkontakten. Vær oppmerksom - de glassblåser eller sandblåser ikke searene etter varmebehandling. Varmebehandlingsprosessen etterlater fjærene med en flekkete finish. Dette er ikke rust og påvirker ikke ytelsen på noen måte.
Mer...
4394391NOK
Produktnr.: 296000787 EGW EVOLVED 1911 SEAR SPRING 2PK Produsentnr.: 10692841370117246 EGW Evolved 1911 Sear Spring har vært under utvikling en stund i det stille. EGW er kjent for å forbedre originale design, man kan til og med si at de gjennomgår en EVOLUSJON. Med over 30 års erfaring på 1911-markedet, har de endelig kommet opp med sin egen løsning for å bekjempe de typiske problemene som er forbundet med andre sear springs. Noen ganger kan 1911-rammer være litt utenfor spesifikasjon. Et av de mer vanlige problemene de har sett er at sporet for sear spring er kuttet lavere enn det burde være. Dette kan føre til at sear spring ikke fullt ut engasjerer seg på searen. Mange fjærer som er tilgjengelige på markedet i dag er ikke lange nok til å adressere dette problemet. EGW gikk tilbake til tegnebrettet og lagde sin fjær over 0,030" lengre på venstre finger for å imøtekomme rammer som støter på dette problemet. Over bildedetaljer: Detalj A - Venstre side av fjæren har et avlastningssnitt for å tillate at fjæren beveger seg uten å komme i kontakt med eller gni mot rammen. Dette sikrer en jevnere, skarpere avtrekksfølelse. Detalj B - Sear paden på venstre blad er mindre enn halvparten av størrelsen og vekten sammenlignet med andre sear springs, noe som reduserer vekten for rekyl eller treghet å virke på. Detalj C - De sentrale og høyre sidens blader er 5% smalere for å redusere vekt og øke følelsen. Detalj D - Disconnectoren på det sentrale bladet er mindre enn andre sear springs for å redusere vekt, samtidig som den beholder standardkontakten. Vær oppmerksom - de glassblåser eller sandblåser ikke searene etter varmebehandling. Varmebehandlingsprosessen etterlater fjærene med en flekkete finish. Dette er ikke rust og påvirker ikke ytelsen på noen måte.
439NOK0kr 439,00
*
Restordre. Sendes når kommer til lager. Leveringstid ca 4-12 uker fra USA lager.
The EGW Evolved 1911 Sear Spring has been quietly in the works for some time. EGW is known for improving on original designs, one could even say they go through an EVOLUTION. With over 30 years experience in the 1911 market, they have finally come up with their our own fix to combat the typical issues associated with other sear springs. Sometimes 1911 frames can be a bit out of spec. One of the more common issues they have seen is the sear spring slot cut lower than it should be. This can cause the sear spring to not fully engage on the sear. Many springs currently on the market are not long enough to address this issue. EGW went back to the drawing board and made their spring over .030"" longer on the left finger to accommodate frames that encounter this issue. Above Image Details: Detail A - The left side of the spring has a relief cut to allow for the spring to move without contacting or rubbing on the frame. This ensures a smoother, crisper trigger pull. Detail B - The sear pad on the left leaf is less than 1/2 the size and weight than other sear springs, thus reducing the weight for recoil or inertia to act upon. Detail C - The center and right side leaves are 5% narrower to reduce weight and increase feel. Detail D - The disconnector pad on the center leaf is smaller than other sear springs to reduce weight, while still retaining the standard contact. Please Note - they do not glass bead or sandblast the sears after heat treat. The heat treating process leaves the springs with a spotty finish. This is not rust and does not affect performance in any way.
Mer...
EGW Evolved 1911 Sear Spring har vært under utvikling en stund i det stille. EGW er kjent for å forbedre originale design, man kan til og med si at de gjennomgår en EVOLUSJON. Med over 30 års erfaring på 1911-markedet, har de endelig kommet opp med sin egen løsning for å bekjempe de typiske problemene som er forbundet med andre sear springs. Noen ganger kan 1911-rammer være litt utenfor spesifikasjon. Et av de mer vanlige problemene de har sett er at sporet for sear spring er kuttet lavere enn det burde være. Dette kan føre til at sear spring ikke fullt ut engasjerer seg på searen. Mange fjærer som er tilgjengelige på markedet i dag er ikke lange nok til å adressere dette problemet. EGW gikk tilbake til tegnebrettet og lagde sin fjær over 0,030" lengre på venstre finger for å imøtekomme rammer som støter på dette problemet. Over bildedetaljer: Detalj A - Venstre side av fjæren har et avlastningssnitt for å tillate at fjæren beveger seg uten å komme i kontakt med eller gni mot rammen. Dette sikrer en jevnere, skarpere avtrekksfølelse. Detalj B - Sear paden på venstre blad er mindre enn halvparten av størrelsen og vekten sammenlignet med andre sear springs, noe som reduserer vekten for rekyl eller treghet å virke på. Detalj C - De sentrale og høyre sidens blader er 5% smalere for å redusere vekt og øke følelsen. Detalj D - Disconnectoren på det sentrale bladet er mindre enn andre sear springs for å redusere vekt, samtidig som den beholder standardkontakten. Vær oppmerksom - de glassblåser eller sandblåser ikke searene etter varmebehandling. Varmebehandlingsprosessen etterlater fjærene med en flekkete finish. Dette er ikke rust og påvirker ikke ytelsen på noen måte.